Kan Şekeri Düşmesinde (Hipoglisemi) İlk Yardım

Kan Şekeri Düşmesinde (Hipoglisemi) İlk Yardım
Kanda glikoz düzeyinin normal sınırın altına düşmesidir.
> Kan şekeri düşmesinin nedenleri
• İnsülin ya da antidiyabetik ilaçların fazla dozda alınması
• Uzun süren egzersiz sonrası
• Uzun süre aç kalma
• Kötü beslenme ve alkol kullanma
• Mide, bağırsak ameliyatı geçirenlerde yemek sonrası (emilimin yetersiz olması nedeniyle)

> Kan şekeri düşmesinde belirtiler
• Hâlsizlik, aşırı yorgunluk hissi, baş ağrısı
• Sinirli, olağan dışı davranışlar
• Titreme, terleme
• Yüzeysel solunum
• Hızlı nabız
• Uykuya meyil
• Reflekslerde azalma
• Konuşma güçlüğü, görme bozukluğu
• Bilinç kaybı
> Kan şekeri düşmesinde ilk yardım aşağıdaki şekilde uygulanır:
• Hastanın ABC’si değerlendirilir.
• Hastanın bilinci yerinde ise ağızdan şeker, şekerli içecekler verilir. Fazla şekerin bir zararı olmaz. Ayrıca belirtiler fazla şekerden meydana gelmişse bile fazladan şeker verilmesi, hastanın düşük kan şekeri düzeyinde kalmasından daha az zararlı olacaktır. Çünkü, düşük kan şekeri, beyinde ve diğer hayati organlarda kalıcı zararlara neden olabilir.
• Hastanın bilinci yerinde değilse ağızdan hiç bir şey verilmez, koma pozisyonu verilir.
• Tıbbi yardım istenir.

Kan Şekeri Düşmesi

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir